• Marco Hofman (BSK) over zijn online avonturen in het Corona tijdperk

Docent en minorcoördinator Marco Hofman heeft in de virtual classroom tool in Brightspace onderstaande kennisclip opgenomen. Hij vertelt hierin over zijn ervaringen met vlogs en het opnemen van kennisclips in de studio.

Hij vertelt over de voor- en nadelen van het maken van lang houdbare kennisclips voor het geflipt aanbieden en zijn experimenten met vloggen bij wijze van verdieping op hoorcolleges. Hij gebruikte oa een praktijkcase (Urgenda) om de scheiding der machten te illustreren en koos voor de vlogvorm.

Marco heeft hiervoor Adobe Pro gebruikt, het was vallen en opstaan maar hij is met hulp van collega’s tot een mooi eindresultaat gekomen. De filmpjes zijn door studenten goed bekeken en Marco ziet zeker toegevoegde waarde. Zijn conclusie: Ook na de Corona crisis zal multimediaal onderwijsmateriaal een mooie aanvulling blijven op de didactische middelen en iets waar hij mee door zal gaan.

Tips van Marco:

  • maak een script
  • oefen met papier of Power Point als autocue
  • let op auteursrechten bij beeld- en geluidmateriaal van anderen
  • denk na over benodigde apparatuur
  • kies een niet te moeilijk bewerkingsprogramma (als je zelf gaat monteren)
  • neem de tijd
  • hou het kort

Meer weten?
Wil je meer weten over de mogelijkheden in de opnamestudio in de Leeuwenburg of een reservering maken? Neem dan contact op met Wilma Kannegieter van O&O FMR via w.kannegieter@hva.nl.

Klik hier om naar het verhaal van Marco te luisteren.

Creative Commons License

Gerelateerde documenten:

© Onderwijslab faculteit Maatschappij en Recht 2020